Aussie-life: Zon, Strand, Zee, Pizza en de Marathon van Zane.

17 februari 2015 - Perth, Australië

Zondag, de ene na laatste hele dag in Australië. Moeilijk om binnenkort afscheid te nemen van Junior, Chantal en Zane. Wat waren we van plan vandaag, eerst maar eens naar het Hyde Park in de directe omgeving. Een prachtig groot park met twee vijvers en twee fonteinen. Overal komt water vandaanHet gehele park is voorzien van sporttoestellen. Ook veel speeltuintoestellen en een grote waterspeelplaats. Zane vond het geweldig, heerlijk kruipen en af en toe had hij door dat lopen toch echt sneller ging. Dus wij moesten geregeld achter hem aan, want hij werd sneller en sneller. Heerlijk zitten spelen op twee grote handdoeken, het weer was redelijk goed voor Perth 26 graden.

De waterspeelplaats was helemaal het einde. Overal kwam op sommige momenten straaltjes water omhoog. Zane wist niet waar hij kijken moest, heerlijk erdoor heen lopen, hij werd zeiknat. Junior kreeg ook de volle laag, flink nat gingen we terug naar ons huis. Lunchen, Zane een uurtje slapen en wij daarna richting station om naar het Wederom een prachtig strandstrand van Cottesloe te reizen, volgens Chantal het mooiste strand van de wereld. Het komt er wel dicht bij, snap nu precies de indrukken die deze regio gemaakt heeft op Chantal. Wat een geweldig mooi gebied wederom. Junior en Chantal hebben even lekker gezwommen in de grote golven, Zane heeft heerlijk in het zand gespeeld. Hij wil steeds meer lopen en dat gaat steeds beter. Om half zes zijn we terug naar het station gelopen en we waren om 18:30 uur terug om heerlijk bij een pizzeria te gaan eten. Daarna snel naar huis want Zane moest naar bed, hij is af en toe nog wat ziekjes dus slaap is noodzakelijk.

Maandag, onze laatste hele dag in Perth. In de morgen zijn Renée en Roel samen Hallo, is daar iemand?met Zane weer heerlijk naar het park gegaan. Zane wil alleen nog maar lopen en dat kan perfect in het park. Zane merkte wel dat de heuvel aflopen een speciale techniek nodig had, maar dat heeft hij nu ook onder controle. Daarna met z’n drieën boodschappen doen en toen sloeg de verkoudheid en hoesten toe bij Senior. Gelijk met Zane naar bed, echter slapen met zo’n vervelend hoestje is een flinke opgaaf. Een vies drankje heeft Renée onder grote smile gehaald bij de drogist. Met leedvermaak kwam ze de slaapkamer binnen! Na Zane’s slaapje heeft hij alleen nog maar gelopen, deur in, deur uit, drempel op, drempel af. Hij heeft het nu helemaal door, zitten is er niet meer bij, het is lopen, lopen en lopen.

De wagen hoefde ook niet mee naar het in de buurt zijnde restaurant, Zane op gympies ging met ons mee, het wordt echt al een grote kerel, zijn bord spaghetti ging er ook erg gemakkelijk in, de Steak, de Chickenburger en de Garnalen waren ook perfect. Lekker uit etenVolgens Renée eindelijk een steak met pepersaus die heel erg lekker was, de laatste was in Queenstown, dat lijkt een eeuwigheid geleden.

Nu is het bijna 21:00 uur. Morgenochtend koffers inpakken, de taxi staat om half twee voor de deur. Om half vijf vliegen we naar Kuala Lumpur en het laatste stukje van 13,5 uur beginnen we om 23:59 uur. Om half zeven 's ochtends op woensdag landen we op Schiphol. Woensdag kom ik met mijn afsluiting vanuit Krommenie.

1. Marga Doncker:
    16 februari 2015
    Weer mooie foto's, dat was het dan wat een reis en wat een verhalen.
    Tja en dan afscheid nemen dat zal niet meevallen, vooral om dat kleine mannetje achter te moeten laten.
    Jullie hebben in ieder geval kunnen zien dat het niet verkeerd is om in Australië te moeten leven.
    Wens Chantal, Roel en Zane alle goeds voor de toekomst daar.
    Nog een klein stukje vliegen en jullie staan weer op Schiphol
    Tot dan
    Groetjes
  2. Floor en Sylvia:
    16 februari 2015
    Pluk de dag voor nog even na deze prachtige trip
  3. Loes:
    16 februari 2015
    Alweer tijd om naar huis te gaan, helaas! Wat blijft zijn de heerlijke herinneringen van een prachtige reis. Een hele goeie vlucht en gauw tot ziens.
  4. Ko Uleman:
    16 februari 2015
    Hallo rene en roel nou de vakantie zit er bijna op voor jullie dus wij wensen jullie een fijne vlucht terug en een behouden thuis komst nog bedankt voor alle reisverslagen en foto, s doei tot horens.(groetjes van ans en ko).
  5. Mariëlle:
    16 februari 2015
    Hoi Renée en Roel, wat heb ik genoten van jullie fantastische reisverhalen! Heerlijk om te lezen waar jullie allemaal zijn geweest en wat jullie hebben meegemaakt. Wat fijn dat jullie nog een aantal dagen bij Roel jr., Chantal en vooral Zane zijn geweest! Wat een geweldig mannetje. Hij heeft zijn eerste stapjes maar mooi voor jullie bewaart!!. Nu weer bijna naar huis. Wat zal het afscheid moeilijk worden. Gelukkig bestaat Skype en zullen jullie die kleine man veel kunnen zien.
    Ik wens jullie een goede vlucht naar huis toe. Geniet nog even van jullie tussen stop en hoop dat jullie veilig en wel weer landen in ons hollandse kikkerlandje. Liefs
  6. Sandra Hoi:
    16 februari 2015
    Bedankt voor jullie mooie verhalen en prachtige foto's! Het was erg leuk om op deze manier mee te kunnen genieten van jullie avontuur. Goede reis en tot snel! Groetjes, Sandra
  7. Babs:
    16 februari 2015
    Door jullie reisverhalen, waan ik mij soms heel even aan de andere kant van de wereld. Onmogelijk natuurlijk maar zo mooi om even bij weg te dromen. Mooie herinnering blijft voor altijd, nu jullie deze reis hebben gemaakt. Voorspoedige terug reis naar huis. Groetjes Babs