Van Kiwies naar Aussies

11 februari 2015 - Sydney, Australië

Na twee dagen rust van onze kant, hier weer een verslag. Het laatste verslag waren we nog in Nieuw Zeeland, nu zijn we al 1 ½ dag in Sydney in Australië. Eerst maar even over de vlucht van 3:40 minuten met Air New Zealand. Een splinternieuw toestel met de nieuwste snufjes in de voorstoel. Series, sportuitzendingen, films, allerlei te luisteren CD’s, heel veel computerspelletje en allerlei gegevens over de vlucht werden op een zeer makkelijk manier bereikbaar voor je. Veel moderner dan de mogelijkheden die we hadden bij Malaysian Airlines. De vlucht ging mede daardoor zeer voorspoedig. Geen enkele turbulentie en het eten was ook heel goed, pasta met vlees en een heerlijk vanille-ijsje toe. Perfect en zeer smakelijk.

Bij aankomst in Sydney moesten we eerst twee formulieren invullen over wat we kwamen doen in Australië en of we verboden goederen mee hadden. Op de meeste vragen hadden wij eerlijk geantwoord, bijvoorbeeld over de medicijnen, over de snoepjes die we meehadden dat waren we even vergeten. De douanier keek ons eerst zeer streng aan en zette twee krabbels op de formulieren. Toen moesten we een nieuwe rij in en daar kregen we te horen dat we als uitzondering naar loket 1 moesten. Een vriendelijke mevrouw keek ons aan en vroeg ons welke medicijnen we mee hadden, toen we zeiden dat het met hoge bloeddruk te maken had, mochten we met een glimlach direct verder. Het was toch wel even spannend.

Met een shuttle-busje, met een chauffeur die zo uit de serie Allo Allo kwam, en toeristen uit Canada, Amerika, Duitsland en wij werden we afgezet bij meerdere hotels in het centrum van Sydney. Ons hotel, The Sydney Boulevard Hotel was een zeer hoog hotel, het bleek bij inchecking dat we een kamer hadden op de 19e verdieping. Dat geeft een prachtig uitzicht over de stad. Na het uitpakken van de spullen zijn we even de stad in geweest en hebben een fris wit wijntje gedronken op het terras, het was zo’n 22 graden gisterenavond. Op de hotelkamer nog even geskyped met zus Marga in Amsterdam. Omdat het een beetje moeilijk hadden met het tijdsverschil van twee uur zijn we op tijd naar bed gegaan.

Dinsdag al vroeg uit de veren, bij het ontbijt waren alleen maar Chinezen, ze zijn hier op vakantie om het Chinese Nieuwjaar te vieren op 14 februari. Toch wel vreemd, je bent in Australië en je hoort alleen maar Chinees. Ook in de stad zijn heel veel Aziatische mensen. Om half 10 waren we al op weg naar de Hop on, Hop off-bus. Eerst een bus ronde over de hele route van 90 minuten. We hebben toen precies opgeschreven waar we zeker naartoe wilde en toen zijn we bij het tweede rondje uitgestapt waar we wilden kijken. Sydney Opera HouseNatuurlijk zijn we begonnen bij het “Sydney Opera House”, als je in Sydney bent moet je dat gezien hebben en op de foto gezet. Dat hebben we dan ook direct gedaan, echter bij thuiskomst vanavond doet de gehele camera niets meer, een elftal foto’s heb ik kunnen redden, echter het toestel doet verder niets meer. Ook de grootste brug ter wereld hebben we gezien, de “Sydney Harbour Bridge”, prachtig gezicht. Je kan daar helemaal bovenop klimmen en dat gebeurt ook door, vinden wij, durfallen.

Sydney Harbour Bridge

Nog heel veel imposante gebouwen kunnen bezichtigen, het is een geweldige stad met bijvoorbeeld het “Central Station”, “Sea Life Sydney Aquarium” en het “Parlement House”.

Om half zes zijn we nog de tweede tour naar “Bondi Beach” gaan doen. Wat een prachtig surfstrand hebben ze daar en wat een uitzichten kom je daar tegen. Ook op Sydney zijn de uitzichten werkelijk ongelofelijk. We zijn erg blij dat we deze tweede tour toch gedaan hebben. We weten nu alles van Sydney.

Selfie in SydneyErg vermoeid zijn we om 19:00 uur op een terras neergestreken om een lekkere steak, patat en salade te verorberen. Dat is goed gelukt. Daarna nog even geskyped met de andere familieleden in Perth in Australië. Ze zijn nu een stuk dichterbij echter de verbinding was een stuk slechter. We hebben het kort gehouden, want morgen zien we ze, we reizen morgen af naar Perth.

1. Roel jr:
    Tot morgen!
  2. Chantal:
    10 februari 2015
    jeeeej morgen in Perth :-)
  3. Marga Doncker:
    Goh wat gaat het snel
    Dat bruggetje in Sydney hadden jullie toch ook nog wel ff kunnen nemen, de 19e etage in het hotel was toch ook te doen(geintje)
    Morgen al weer richting Perth, oftewel naar Roel jr, Chantal en Zane, bij deze veel geluk, gezondheid en plezier daar voor ze.
    We wensen jullie een fijne tijd daar, een goede vlucht morgen en ja voor jullie het weten sta ik jullie op te wachten op schiphol.
    Geniet dus volop van de laatste week.
    Groetjes Hennie en Marga
  4. Sandra Hoi:
    Geen hoogtevrees meer?
    Heel veel plezier nog! xx