Shoppen Sydney en dan hup naar de kinderen in Perth in 5 uur.

13 februari 2015 - Perth, Australië

Laatste dagje Sydney. Wel jammer, want het is een zeer mooie stad. Een aanrader voor iedereen, die het gaan overdenken. Koffers ingepakt en de kamer verlaten. Spullen achter slot en grendel, want we worden pas om 16:15 uur opgehaald voor de reis naar het vliegveld.

De gevallen BoomLekker lopend de stad in en toch nog even foto’s maken van plaatsen waar we gisteren geweest waren, maar toen weigerde het fototoestel. Het toestel is weer in gebruik, batterijen gaven wat problemen. Heerlijk dagje Sydney. Na een prachtig park, het Opera House en de Bridge zijn we de winkelstraten ingedoken. Twaalf kilometer hebben we gelopen in een goede warme temperatuur. Daarna Hyde Park ingegaan en lekker relaxen op een bankje. Daarna terug naar het hotel en wachten op de shuttle bus.

Deze bus bracht ons op tijd naar het vliegveld, daar aangekomen direct instapkaarten geregeld en onze grote koffers ingeleverd. Dit bracht problemen. De koffer van Roel was 3 kg te zwaar, maar de koffer van Renée was 6 kg te licht. Dan ga je ervan uit dat dit geen probleem is, echter niet bij Virgin Australië. Zeventig dollar boete, zo’n 50 euro!! Zonde geld.

De vlucht begon slecht. De stewardessen moesten op hun stoel blijven zitten, want er kwam slecht weer aan. Voor ons was dat even slikken, echter het viel erg mee, de piloten zijn er vast omheen gevlogen, bijna geen turbulentie en een hele goede vlucht. Al een kwartier eerder, om 20:45 uur landde we op Perth.

Roel jr. stond ons al op te wachten in de aankomsthal. De koffers waren er zo, dus wij met de taxi richting tijdelijke huis van Roel jr., Chantal en Zane. Chantal begroette ons met koffie, heerlijk. Zane sliep jammer genoeg. Zane werd later toch even wakker, hij is wat ziekjes, hij keek wel vreemd op dat hij ons zag. Het werd laat naar bed, daar we weer 3 uur tijdsverschil hadden ingelopen. Wel heerlijk geslapen.

Zane looptDe donderdag hebben we rustig huiselijk gedaan. ’s Morgens eerst de stad verkend met het gehele stel. Roel jr. en Chantal moesten nog allerlei zaken regelen met de overheid, wij zijn met Zane op pad gegaan om zwemband te kopen en nog wat kleertjes. De kleertjes waren geen probleem, de zwemband hebben we niet kunnen regelen. Zane is dan ook maar zonder band met Junior en Renée aan het zwemmen gegaan, nadat we het zwembad goed schoongemaakt hadden, wel een luxe een zwembad aan je huis.

Mooi zwembadjeZo net lekker gegeten en dan nu het verslag. We zitten er weer doorheen, dus dat wordt douchen en naar bed. Morgen weer een drukke nieuwe dag in het zeer warme Perth met zo’n 30 graden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Roel jr:
    12 februari 2015
    Lekkere kale plek bij deze boy!
  2. Marga Doncker:
    12 februari 2015
    Hallo daar allemaal, wat een verschrikkelijk vooruitzicht om de laatste dagen van jullie vakantie te moeten doorbrengen bij zo'n
    fantastisch privé zwembad.
    Ach, wat ziet dat kleine mannetje er weer, lief, vrolijk en bijdehand uit.(Ik heb het over je kleinzoon Roel)
    Zoals ik al via berichtje FB zei, geniet van die warmte, neem er heel veel van op in je lichaam want het is vandaag ijskoud, morgen en overmorgen schijnt het iets warm(ja, jullie lezen het goed) warmer te worden.
    Ze voorspellen voor de dag van jullie terugkomst, droog en zonnig weer, oké de temperatuur is maar 7 graden en de dagen daarna weer wat minder.
    Het is maar een weersvoorspelling en jullie weten hoe goed die af en toe zijn in Nederland.
    Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of jullie wel echt weer terug willen naar dit koude kikkerland.
    Veel plezier, groeten daar en we skypen van het weekend
  3. Doortje:
    Hallo Renée en Roel,
    Nog een aantal dagen en dan zit het grote avontuur er weer op. Dat dit een onvergetelijke reis geworden is, zit er wel in..;-)...! Even een knipoogje naar jullie bagage-probleempje: Meestal heeft de dame het hoogste koffer-gewicht..;-)..! Veel plezier, samen met "the family" en tot later...! Groetjes...
  4. Roel:
    13 februari 2015
    Doortje, het gewicht kwam vooral door de toilettas van Renee die in mijn koffer zat!!!
  5. Doortje:
    13 februari 2015
    Grappig, Roel..! Goed om te horen...;-)...! Fijne vakantie verder...:-)...!
  6. Floor en Sylvia:
    13 februari 2015
    Jammer dat jullie al naar huis komen want ik lees met veel plezier de reisverslagen.
    Geniet nog de laatste dagen