Back in Wellington en Trammelanto del conto.

8 februari 2015 - Wellington, Nieuw-Zeeland

We zitten alweer even in Wellington. Na de autoreis van Nelson naar de ferry in Picton, onderweg nog even twee Ierse dames meegenomen, hebben we de auto ingeleverd bij Hertz. Geen problemen wederom, dus nu moesten we 2½ uur wachten op de ferry naar Wellington.

De FerryRenée ging proberen of de koffer alvast ingeleverd kon worden en toen hoorden we dat er nog ruimte was op de boot van 13:15 uur. Dus snel geregeld en hup de ferry op. Het stormde flink en de weersverwachting voor de overtocht gaf “heavy” aan. Wij Nederlanders hebben zeebenen, dus dat mag geen probleem worden. We zijn eerst op het open dek gaan zitten op deck 10. Dat was goed te doen totdat we op open zee kwamen, het werd hevig en ook het deck 10 werd afgesloten. Wij naar het restaurant op deck 8, daar hebben we lekker gezeten en gelegen, Zicht op WellingtonRoel is zelf een half uurtje in slaap gevallen. Om 16:00 uur kwamen we in de haven van Wellington aan, Henk stond ons al op te wachten en om half 5 waren we weer in Tromp’s House.

’s Avonds heerlijk wraps gegeten en later met Roel, Chantal en Zane geskyped. Het was voor hun ook de een na laatste dag in Nederland, alles was klaar om te vertrekken naar Perth Australië. De wasmachine heeft direct zijn werk gedaan, dus moe maar voldoen zochten we de bedden op.

Zondag is de laatste hele dag in Nieuw Zeeland. We hadden een leuk programma bedacht met als eerste het bezoek aan “Te Papa”, het museum in Wellington. Daar zijn we ook heen gegaan en het was zeer interessant, vooral het gedeelte wat te maken had met de aardbevingen hier in Nieuw Zeeland. Er is zelfs een huis waar je kan voelen hoe het is bij een aardbeving, zeer goed en mooi neergezet. Roel was al wat grieperig opgestaan en tijdens het bezoek aan het museum werd dit steeds erger. Na verloop van tijd hebben we besloten het programma van die dag het programma te laten en Roel in zijn bed te stoppen. Ziek reizen op maandag is ook niet aan te raden. Henk en Jan zijn toen naar Wellington alleen gegaan en Renée heeft lekker haar boek uitgelezen, het is dus een rustige middag geworden.

Zicht op WellingtonRoel is aan de betere hand, dus we hebben toch besloten de laatste avond gezellig te gaan dineren, de Trompjes wisten een leuk Italiaan restaurant in de buurt en daar zijn we dan ook met z’n vieren naar toegegaan. Het eten was zeer goed en het werd een zeer gezellige avond. Daarna terug naar huis om koffie te drinken. Daarna op tijd naar bed, want Roel is zeker nog geen 100% dus uren slaap zal hem helpen.

Morgenochtend gaan we onze koffers inpakken en vertrekken om 13:00 uur richting vliegveld Wellington. We vertrekken uit Nieuw Zeeland, dat ons heel veel plezier, prachtige momenten en prachtige beelden heeft gegeven. Morgen dus maar direct als we in Sydney zijn naar het “Operahouse”, want dat moet je zeker gezien hebben. We zijn maar 1½ dag in Sydney, dus dat wordt zeker druk, druk, druk.

Het volgende verslag wordt overmorgen pas geplaatst, we gaan nu een aantal uren in het vliegtuig zitten en we gaan terug in de tijd!

1. Loes:
    8 februari 2015
    Zo Het prachtige Nieuw Zeeland zit erop op naar jullie volgende avontuur! Veel plezier in Australie en ik lees de verhalen wel weer. Slaap lekker
  2. Ko Uleman:
    8 februari 2015
    Oke luitjes op naar het volgende avontuur waar we ook al benieuwd naar zijn maar dat horen we wel weer het beste met roel en tot horens doei.
  3. Marga Doncker:
    8 februari 2015
    Dat was dan Nieuw Zeeland, op naar Australië.
    Klein stukje vliegen, appeltje eitje.
    Gelukkig dat Roel zich weer wat beter voelt, het lijkt me inderdaad geen pretje om te vliegen als je je beroerd voelt.
    Is best nog een flink bootje die ferry, fijn dat jullie een bootje eerder konden nemen.
    Nou goede vlucht gewenst en tot het volgende verhaal en foto's
    groetjes