Op weg naar Kuala Lumpur

18 januari 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

Half zeven ging de wekker. Normale tijd om op te staan. Deze dag toch iets gespannen. Het ging dan eindelijk gebeuren, we gingen Down Under. De laatste spullen in de koffer en wachten op onze taxi.

Daan was prachtig op tijd en met zijn nieuwe slee richting Schiphol. Daar was het al een drukte van jewelste. We waren een van de eersten bij G31 en de koffers (22 en 13 kg) waren zo op de band. Snel door de douane en zelfs de marechaussee liet ons direct door.

Na een kop koffie en aanschaf van enkele artikelen op naar Gate G04. We hoefden niet lang te wachten, het boarden ging al snel van start. Een mooie plek op 32A en 32C, geweldig links aan het raam zonder buren. De reis ging voorspoedig. Af en toe zakten we wat weg, maar echt slapen kwam er niet van. Wel kregen we turbulentie, vaak gingen de gordels weer om, maar daar sloegen we ons sterk door heen. Twaalf uur in een vliegtuig zitten is veel, echter je stelt je er op in, met als gevolg dat de laatste drie uur aftellen wordt.

Na een prachtige landing kwamen we in Kuala Lumpur tot stilstand. Na enig wachten mochten we het vliegtuig verlaten, met zeer stijve benen gingen we op pad naar onze koffers. Gelukkig was Roel op de hoogte van het snelle treintje dat je nodig hebt om naar de bagageband te komen.

Ook onze koffers waren snel op de bagagekar. Op naar het geld pinnen en naar een taxi om ons naar ons hotel in het centrum van Kuala Lumpur te brengen. Het geld pinnen werd een probleem, ook met onze instelling van “wereld” zei de automaat steeds dat hij geen zin had om geld uit te geven. Gelukkig ging het wel met de credit card.

Na zo’n drie kwartier in de taxi kwamen we aan in het Swiss Garden Hotel midden in het centrum van Kuala Lumpur. Snel naar de hotelkamer, want enige slaap hadden we naar zo’n nacht doordraaien. Na het slaapje zijn we naar China Town geweest, dit moet je echt gezien hebben. De verkopers daar zijn nog ergen dan in Griekenland met het lastigvallen om iets te gaan kopen.

Daarna zijn we met het shuttlebusje naar de stad gegaan richting Twin-Towers. Wat een belevenis, enorme veel winkels en prachtige zeer hoge gebouwen. Na veel winkels bezocht te hebben een prachtig plekje gevonden aan een groot water met fonteinen aan de Twin-Towers. We hebben ons de witte wijn en ons diner heerlijk laten smaken. Toen een enorme klap, een onweerklap bleek opeens. Met bakken water kwam het naar beneden. Snel in een taxi gestapt en voor 4 euro naar ons hotel. Daar aangekomen even het verslag en de foto’s plaatsen en dan naar bed want het wordt morgen wederom een nachtje doorhalen en dat wordt toch steeds moeilijker als je wat ouder wordt.

1. Marga Doncker:
    Hallo in verweggiestan
    Dit was dan jullie eerste avontuur, mooie foto's en die regen was toch wel warme regen neem ik aan, hier regent het ook maar is het ook nog eens behoorlijk koud
    Op naar de volgende vlucht
    goed reis en tot het volgende reisverhaal
    groetjes Hennie en Marga
  2. Joan:
    18 januari 2015
    Wat een belevenis hè. 3 maanden geleden stonden wij ook aan de voet van de Petronas towers. Wat een hoogte hè. Tip: eten op de markt in Chinatown en om de hoek een massage nemen. Heerlijk, kost bijna niks en knap je heerlijk van op na zo'n lange vliegreis. Sterkte op de vervolgvlucht.
  3. Roel jr:
    Goed begin dus!
  4. Floor en Sylvia:
    18 januari 2015
    Wij zijn blij dat jullie veilig aangekomen zijn nadat die ijzeren vogel zo geschud heeft.Neem allebei een lekkere massage .Renee,je zal lang moeten wachten voordat Roel zijn hele lichaam gemasseerd is.
  5. Ko Uleman:
    18 januari 2015
    Hoi rene en roel we hebben jullie verslag gelezen en vonden het erg leuk, hier is koud en het regent de hele dag door nou nog fijne weken en tot horens doei.
  6. Loes:
    18 januari 2015
    Het begin is er! Lange vlucht maar denk dat je er wel iets moois voor terugkrijgtLeuk dat ik mag meegenieten.
  7. Francis:
    18 januari 2015
    lekker lezen, heeeel veeeel funnnn
  8. Sandra Hoi:
    18 januari 2015
    Zo snel al jullie eerste verhaal. Wat leuk! Goede reis maar weer en veel plezier!
  9. Doortje:
    19 januari 2015
    Jullie start van de vakantie doet mij denken aan de aankomstdagen van mijn vakantie in Thailand, enkele jaren geleden...! Geniet in ieder geval voor 100% en wij...kijken allemaal uit naar jullie verhalen..!
  10. Babs:
    19 januari 2015
    Ik ben jaloers!!!!!!!!!!;-)
    Wat geweldig!!! Zo leuk hoe jullie schrijven en de foto's zijn echt prachtig. Wordt alleen nog maar mooier denk ik...:-)
    Heerlijk genieten.