Kuala Lumpur, Nieuw Zeeland, Auckland, Whangarei en Paihia.

21 januari 2015 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Het heeft even geduurd, dit kwam door het drukke programma en het niet goed functioneren van wifi in Auckland. Gelukkig is daar een einde aangekomen in ons prachtige onderkomen in Paihia, de Bay of Islands.

Zoals ik al schreef in het vorige verslag, gingen we weer een nachtje doorhalen in het vliegtuig. Maar we hadden eerst nog een dag Kuala Lumpur voor de boeg. Op de kaart hadden we uitgezocht hoe we het beste naar de City Market konden lopen vanuit het hotel. Dat ging weer perfect, boven verwachting. Kuala Lumpur is wel een stad met heel veel smog. Zesendertig graden en heel veel bussen en auto’s. Die kunnen daar nog heel veel smog veroorzaken. Van elektrische auto’s of auto’s met een katalysator hebben ze nog nooit gehoord. Ook nog even langs de Masjid Jamek en de Sultan Abdul Samad Building gegaan, dat was het zeker waard. Heel apart deze gebouwen tussen al die moderne gebouwen van banken en accountants. Op de terugweg naar het hotel, nog even langs China Town om voor Renée haar eerste verjaardagscadeautje te kopen van Yen. Yen, het is gelukt, een prachtige portemonnee.

Terug bij het hotel zijn we om vier uur gaan zwemmen. Heerlijk afkoelen na twee zware dagen in Kuala Lumpur. Koffers inpakken en met een busje de tocht van een uur naar het vliegveld. Daar nog even de Burger King bezocht (voor de calorieën) en toen wachten bij de Sportbar. We moesten nog lang wachten en door het verdampen van de wijn, nog een extra zeer duur wijntje geconsumeerd. Ook even de doelpunten van Feyenoord tegen Twente bekeken. Het maakt niet uit waar je zit, Feyenoord zie je overal. Toen op naar het vliegtuig. Door de wijn had Renée geen pilletje meer nodig dachten we.

De vlucht was lang door de vertraging van een half uur en ook het opstijgen was voor ons een zenuwachtige boel. We moesten blijven wachten op vliegtuigen die vlak voor ons landde en snel tussen twee landende vliegtuigen gingen wij de lucht in. Landings- en startbaan waren hier hetzelfde!!! Een bewegelijke vlucht, we hebben de gehele vlucht zowat in de gordels gezeten, veel turbulentie en dat is nou juist iets wat we niet wilden. Maar het went wel, na zo’n 10 uur hobbelen kwamen we aan in Auckland. Vlak voor de landing riep de gezagvoerder om dat bij een verkeerde landing je je eigen spullen moest laten liggen, een heel prettige gedachte zo vlak voor de landing.

Meerdere controles doorgekomen en toen op naar Hertz(!!!) voor de leenauto. Er stond een zilverkleurige Toyota Carolla voor ons klaar. Het duurde wel even voordat we de navigatie aan de praat hadden, maar hup de weg op en rijden aan de linkerkant. Dat viel in het begin erg tegen, de eerste afslag miste we al en de eerste bocht naar links werd te kort genomen, bijna geen wieldoppen meer. Gelukkig was het maar 15 kilometer naar het hotel. Dat hebben we gered. Snel ingecheckt en een verfrissende douche, de slaap was groot, dus voor het eten even de ogen twee uurtjes dicht gedaan. Daarna werden we opgehaald door Erica Tromp, het was weer heel leuk om haar te ontmoeten. Heerlijk Mexicaans gegeten en vele verhalen opgehaald uit de geschiedenis van de Worpen en de Trompen. Ook Renée vond het erg gezellig met Erica. Ook nog even met haar vader in Wellington gesproken via de telefoon.
Wat een frisse leuke gezellige advocaat.
Toen naar bed, er wachtte ons een lange reis morgen naar de Bay of Islands in het noorden van het Noordeiland, zo’n 240 km.

Het ontbijt was matig voor een te hoge prijs, het is niet anders, onderweg dan maar iets aanschaffen om onze maag te vullen (zie de foto’s). Een mooie rit en het links rijden ging steeds beter, ik heb maar vier keer de linkerlijn geraakt. Het is gewoon erg moeilijk om de breedte van deze auto te schatten als je rechts zit en links moet rijden. Ook haal je steeds de ruitenwisser en de richtingaanwijzer door elkaar, ze zitten gewoon omgedraaid!! Het werd een prachtige rit van zo’n vier uur. Onderweg een aantal keren gestopt en de een na laatste stop was bij Whangarei Falls, prachtige watervallen en we hebben daar een wandeling gemaakt om de watervallen heen. Daarna nog een uurtje rijden naar Paihia waar we een prachtig onderkomen hebben. Een studio met alles erop en eraan. Ook hier wifi, dus het verslag kan er zo op. Direct bij binnenkomst het programma van morgen besproken: in de ochtend een boottocht naar de dolfijnen bij de Bay of Islands en in de middag een wandeling op Treaty Grounds in Wiatangi. ’s Avonds zijn we van plan om met de ferry naar het plaatsje Russel te gaan. Het wordt dus weer een mooi en vermoeiende dag. Tot de volgende keer.

1. Sandra Hoi:
    21 januari 2015
    Wat een lang verhaal en mooie foto's! Voorlopig geen vluchten meer? Veel plezier!
  2. Marga Doncker:
    21 januari 2015
    Skypen was leuk vanmorgen(voor jullie vanavond) blijft raar die uren maar ja
    Leuk verhaal en mooie foto's, vooral die waterval trekt me wel, waarom zijn jullie er niet onder gegaan? ik weet dat het water koud is onder zo'n waterval maar dat moet je ervoor over hebben en ja de gebakjes die zien er ook niet gek uit
    Autorijden lijkt me tien keer niks aan die linkerkant en dan ook nog alles in zo'n auto verwisselen, dat ze geen rekening houden met toeristen hahahaha.
    Nou genieten maar van alles en goed uitrusten tussendoor anders moeten jullie na je vakantie weer op vakantie(2 weken in bed)
    groetjes Hennie en Marga
  3. BETS:
    21 januari 2015
    Ziet er allemaal veelbelovend uit. Niet te veel gebak anders wordt dat buikje wel erg zichtbaar.
    Geniet van je vakantie wij genieten een beetje mee van de verhalen en foto's.
    Groetjes Bets Worp.
  4. Teus:
    Hoi,

heel herkenbaar allemaal. Vooral de rotondes links nemen. Bay of Island is schitterend. Maar zo meteen als jullie naar Coromandel gaan zie je ook een heel mooie omgeving. En vooral niet vergeten bij de warmwaterbronnen op het strand met je schepje langs te gaan. Ook leuk is om die erg grote greenlip mossels te eten. Heerlijk.
    Veel plezier er is nog zo veel te zien en te genieten.
  5. Chantal:
    21 januari 2015
    Klinkt echt prima allemaal! Geniet ervan
  6. Floor en Sylvia:
    21 januari 2015
    Heb je lege of gevulde portemonnee geschonken Roel?
    Het lijkt mij een schitterende ervaring die jullie ondergaan.
    Naar de dolfijnen lijkt mij ook geweldig.
    Tot de volgende ronde
  7. Ruud:
    Wow! Kben Jaloers
  8. Floor en Sylvia:
    21 januari 2015
    Doe nog de groeten aan Henk en zijn vrouw