Amazing New Zealand.

24 januari 2015 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

Vandaag alweer een week op pad, vorige week zaterdag ons vertrek naar Kuala Lumpur en nu voor de tweede dag in Coromandel. Een prachtig gebied in Nieuw Zeeland. We waren ook redelijk moe van het vele reizen, dus we zouden het vandaag rustig aan doen. Renée was redelijk op tijd op maar Roel is nog even langer blijven liggen in het prachtige uiterst comfortabele bed.

Daarna heerlijk ontbeten, Renée had een heel lekker ontbijtje weten te maken, een kopje koffie erbij aan een tafeltje in een heerlijk ochtend zonnetje, terwijl je weet dat het in Nederland sneeuwt en op sommige plekken ijzelt.

Ook altijd ’s morgens even kijken naar alle reacties op onze reisblog, heel leuk hoe jullie reageren op onze blog en foto’s. We zijn wel bijna 20.000 km van elkaar verwijderd, maar contact blijft er door onze blog, maar ook door Skype met zuster, zoon, dochter en kleinzoon. Een geweldige uitvinding.

Dus laat op pad, we gingen in Coromandel eens rustig alle kunstzaakjes bekijken, want het is één en al kunstenaars hier in Coromandel. Prachtige dingen hebben we gezien, uiteindelijk een magneetje en een pet gekocht, niet kunstzinnig aan. Daarna zagen we iets wat een perfect cadeau zou kunnen zijn voor zuster en zwager, kinderen en aanhang. Na lang denken, Renee beslist nooit zo snel, hebben wij deze cadeaus aangeschaft. Een pak van mijn hart, we hebben ze nu al binnen!!!!!!

Daarna naar the warf gereden, echter daar was het veel te moeilijk om bij het water te komen. Toen maar naar Driving Creek Railway & Potteries. Al eens geweest, maar eens kijken of er veel veranderd is in die jaren. Toen was het regenachtig Zweterig, maar toch op de fotoweer, nu scheen de zon volop. Een hele grote verandering, het zicht boven op de berg was “amazing”. Wat een prachtig uitzicht over de heuvels, de zee en alle schitteringen van de zon op het water.

Na anderhalf uur waren we beneden bij de pottenbakker, ook daar mooie kunst. Toen zijn wij nog bij een baai gaan kijken en met onze voeten door het water en blubber gewaand. Met eb liggen de bootjes op het droge zand.

Op de terugweg naar ons dineradres hebben we nog een flinke boswandeling gemaakt, we hebben een flinke berg in een uur beklommen, een overwinning voor ons allebei, kapot maar voldaan zijn we neergestreken in een Engelse saloon, daar Gezellige kroeg in Coromandelhebben we lekker een biertje en wijntje gedronken en het diner genuttigd.

Daarna op naar ons appartement om de spullen weer in te gaan pakken, want morgen reizen we af naar Rotorua, zo’n 216 km, 3 uurtjes rijden. Een makkie wordt het dus morgen.

1. Tineke en Jaap:
    24 januari 2015
    Wat een prachtig land zeg. Maar voor ons veel te ver weg. Wij genieten van de foto's en reisverhalen. En wat een ervaring als je denkt een "spookrijder" tegen te komen Maar je bent het zelf. Lijkt me ook niet makkelijk om links te rijden. Kijk al uit naar het volgende reisverslag. Geniet ervan. Groetjes van ons uit een koud Hollands DORP. xx
  2. Loes:
    24 januari 2015
    Wat een leuke verhalen en wat een avontuur, leuk hoor! Wel af en toe relaxen hoor anders ben je straks aan vakantie toe. Renee heb je geen last van hoogtevrees, mijn flat vind je al hoog haha. Geniet maar lekker samen en veel moois nog.
  3. Babs:
    24 januari 2015
    Ohhh wat ziet het er toch allemaal fantastisch uit!!
    En een lekkere tempratuur...;-)
    En dan nog niet eens op de helft van de reis..
    Volgens mij zou ik niet meer terug willen naar Nederland ;-)
    Veel plezier!! :-)
  4. Sandra Hoi:
    24 januari 2015
    Net pas het vorige reisverhaal gelezen en dan komt gelijk al weer een berichtje dat jullie weer een nieuw verhaal hebben geschreven. Dit is zo leuk om met jullie mee te kunnen genieten! Slapen jullie wel goed na zoveel indrukken? Veilige kilometertjes, veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende avontuur! Groetjes vanuit een zonnig, maar koud Amstelveen
  5. Floor en Sylvia:
    24 januari 2015
    Wat moet je met een magneetje Roel?
    Her bergklimmen lijkt mij erg gaaf.
    Jonge,jonge ,als ik het lees is het een prachtig land waar ik zeker over ga denken.
    Geniet ervan
  6. Marga Doncker:
    24 januari 2015
    Goed om te lezen dat jullie dit keer geen engeltje nodig hebben gehad en hopen dat ze niet meer nodig zijn(er hangen er nog genoeg om jullie heen maar laat ze maar hangen)
    Weer leuk om jullie avonturen te lezen en de foto's te bekijken op naar het volgende avontuur
    groetjes Hennie en Marga