Rotorua: vulkaanhoofdstad van de wereld

25 januari 2015 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Pruttelende modderpoelen

Vanmorgen hebben we met een beetje pijn in het hart ons mooie huisje in de Bush verlaten. Via een prachtige weg langs de kust en akkervelden zijn we op onze nieuwe bestemming Rotorua aangekomen. Een stadje dat bekend staat om de warmwaterbronnen en geisers. Ook nu hebben we weer een leuk appartement.

We zijn zo terug als we willen

Vanmiddag aangekomen zijn we naar het meer gelopen. Onderweg kregen we al iets mee van de zwavelgeur die naar rotte eieren ruikt. We hebben een parkje bezocht waar we al wat eerste indrukken hebben gekregen van wat ons morgen te wachten staat bij het vulkaanpark Wai a Tapu. Bij het water een lekkere zalmsandwich gegeten en Roel een biertje gedronken. Het smaakte goed.

Het was vandaag heel erg warm. Afzien dus. Later vanmiddag een duik in het zwembad genomen. Heerlijke afkoeling. Vanavond lekker gegeten bij de Italiaan in Eat Streat. Straks lekker slapen. Morgen wacht ons weer een drukke dag.

Heerlijk gegeten

En, weer een langer verslag van Roel. Hangt wel van de uitslag van Ajax – Feyenoord af.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marga Doncker:
    25 januari 2015
    Goede avond, voor ons morgen
    Zetten jullie die lekkere zoetigheden er speciaal voor mij(Marga) op.
    Ziet er allemaal weer prachtig uit, op de modderpoelen na als die zo stinken naar rotte eieren.
    Een tripje met de helikopter of het watervliegtuig zit er zeker niet in, lijkt me toch wel het einde(niet voor Hennie)
    Ben benieuwd naar de foto's van het vulkaanpark
    De appartementen onderweg hebben jullie niet verkeerd uitgezocht, zien er allemaal even leuk uit
    O ja, er kan er maar één winnen
    Veel plezier
    Groetjes Hennie en Marga
  2. Rense van der Heide:
    25 januari 2015
    Dta wordt een kort verhaal van Roel. Bereid je er nou geestelijk op voor Roel, dan doet het niet zoveel pijn en kun je een mooi verhaal voor ons allemaal schrijven.
    Je weet waarschijnlijk al dat het "Ajax Home" precies na 10 jaar weer is afgebrand. Aangestoken en de "Telegraaf" weet waarschijnlijk alweer door wie. Gelukkig lees jij de Telegraaf nie.
    Veel plezier jullie beiden en als er harten uitgestort moeten worden vanmiddag, je weet me te vinden.

Groet Rense
  3. Ko Uleman:
    25 januari 2015
    Mooie modder poelen maar wij kijken ook uit naar de foto, s van de vulkaan als jullie tenminste zo dichtbij kunnen komen nou tot horens dan maar weer doei.
  4. Rense van der Heide:
    25 januari 2015
    Nou, het humeur van Roel zal wel heel slecht zijn. Ik ben wel blij dat Ajax geen 6 goals tegen heeft gekregen. Geen lucky Ajax Roel, slecht scorend Feyenoord.
  5. BETS:
    25 januari 2015
    Het is toch wel één en al genieten wat jullie doen maar we genieten een beetje mee van de natuurfoto's
    Moet je na gaan wat je allemaal al gezien hebt en jullie zijn nog maar op een kwart van de reis.

Groetjes
    Tante Bets
  6. Floor en Sylvia:
    25 januari 2015
    Feyenoord was een klasse beter
  7. Tessa:
    Mooie verhalen...Veel plezier daar! X