Coromandel, weergaloos, sprookjesachtig en het engeltje!!

23 januari 2015 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

We hadden vandaag een engeltje op onze schouder. Na snel ontbeten en ingepakt te hebben, zaten we om 09:30 uur in de auto om de reis te gaan beginnen van 396 km, zo ongeveer 5 en een half uur.

We reden vanuit het complex direct de lege slingerende rijbaan op en zo’n 100 meter verscheen plotseling in de bocht een andere auto die op dezelfde rijbaan reed. Het eerste wat bij mij opkwam: een spookrijder. Daarna stonden beide auto’s op hun rem en stonden ook direct stil. Toen besefte ik pas dat ik zelf de spookrijder was!! Excuses en snel op de linkerbaan verder. Het engeltje had ons vandaag voor de eerste keer geholpen.

Later ging we koffie drinken in een cafeetje onderweg, toen we bijna weer wegreden kwam Renée erachter dat haar nieuwe zonnebril verdwenen was, gelukkig had de eigenaresse de bril gevonden, het tweede engeltje. Driemaal scheepsrecht later op de dag na de lunch toen kwam Roel erachter dat zijn tas met paspoorten en portemonnee nog ergens achter was gebleven, gelukkig vonden we die ook nog onder een tafeltje, het derde engeltje.

Dan de dag, deze ging verder boven verwachting. De rit ging erg voorspoedig tot we naar zo’n 3 uur bij Auckland kwamen. Hele drukke wegen met zeer langzaam rijdend verkeer van zo’n 8 km. Na Auckland was dit probleem over en konden we redelijk doorrijden richting Coromandel. Geweldige vergezichten, we bleven er voor stilstaanAls je de laatste 100 km aflegt is het een prachtig gezicht door de vele baaien met prachtige stranden. De zon scheen twinkelend in het water, het gaf vaak heel veel kleuren blauw, ik wist niet dat er zoveel kleuren blauw zijn. De foto’s zeggen wel iets, maar je moet het zelf gezien hebben om dit te geloven, weergaloos en sprookjesachtig. Het vervelende is wel dat je niet opschiet qua tijd. We zijn wel een zestal keren gestopt en uitgestapt om foto’s te maken van deze prachtige natuur.

Tegen vijven kwamen we eindelijk bij ons appartement aan, we wisten dat het een studio was maar niet dat het complex was van twee studio’s tegen een berg geplakt en zeer kunstzinnig ingedeeld zonder receptie, maar wel met een eigen buiten bad!!!! De deur stond open, de eigenaar was zelf niet aanwezig, die komt morgen nog even langs. Het is een zeer bijzondere studio.Woongedeelte

Het dorpje Coromandel is een klein kunstenaarsdorpje. Apart dat op alle weekdagen de winkels al om 17:00 uur sluiten. Daar ga je toch in deze tijd niet meer van uit, maar in Coromandel is dat het geval. Gelukkig waren de restaurantjes wel open, wellicht ons vierde engeltje.

1. Henk:
    Hallo reizigers,
    Wees zuinig op die engel. Koester deze en elkaar. Leuke plaatjes. Krijg er zin in, maar ja .......
  2. Marga Doncker:
    23 januari 2015
    Hoeveel engeltjes heb je meegenomen?
    Nu lekker uitrusten
    Groetjes Hennie en Marga
  3. Chantal:
    23 januari 2015
    De foto's zien er weer geweldig uit! Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie
  4. Ruud:
    24 januari 2015
    Waar liefde is zijn engelen
  5. Floor en Sylvia:
    24 januari 2015
    Hallo Renee ,ik kan je zeggen dat ik al veel eerder een ongeluk zou hebben gehad.Het zijn bijzonder mooie foto's die jullie ons tonen.