Na een dagje rust, Wellington, de hoofdstad.

30 januari 2015 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Een erg leuk appartement, hier in New Plymouth, een plaats die Roel ook nog nooit bezocht had. De stad lijkt erg Amerikaans, niet onze favoriet. Wat wel mooi is het pad van 11 km langs het strand, voor ons een grote kans om een heel groot gedeelte van deze tocht te volbrengen. Wel zwaar, want het is nog steeds erg warm 28 graden. Het is in Nieuw Zeeland nu al twee weken prachtig weer, wat boffen we toch.

Plekjes tijdens wandeling langs de kustNa de lange wandeling zijn wij naar ons appartement gegaan om onze spullen alvast in te gaan pakken. Renée is de was gaan doen, er was een gratis mogelijkheid bij het appartement. Renée heeft denkelijk het idee gehad dat we niet alles meer in de koffers kregen, nadat de was de droger uitkwam was het wat aan de korte kleine kant, dat wordt dus weer shoppen. Weinig nu om aan te trekken. In de avond een paar harde klappen en heel veel regen in een keer naar beneden. Toch ook dus een bui, maar na een uurtje klaarde het al weer op, de zon ging weer schijnen. Op tijd naar bed, want morgen vroeg op 07:00 uur en op naar Wellington.

We zaten perfect op tijd in de auto om 08:00 uur. Een lange rit van 353 km, waar we zo’n vijf en een half uur over gaan doen. Wel een hele mooi rit, al vroeg doemde Mount Edmont op, de berg op het noordelijke eiland met eeuwige sneeuw. Mount EdmontEen prachtig beeld, zo’n berg met mist er om heen. Deze berg blijft je heel lang volgen op weg naar Wellington. Het landschap verandert constant, van heuvelachtig naar vlak, dan met veel koeien en dan weer plotseling een gebied met heel veel schapen. We konden lekker doorrijden, de tijd vloog om. Zo’n 80 km voor Wellington kwamen we een bord langs de weg tegen met “Dutch Market”. We zijn natuurlijk even gestopt en wat we binnen zagen was geweldig. Pickwick Thee, Zuurkool, Saté-saus, Vlokken, Hagelslag, Senseo-pads en natuurlijk Drop en Chocolade. Dutch MarketEen zak drop meegenomen voor het laatste uur, het was heerlijk. Om half twee waren we bij vrienden in Wellington aangekomen, de koffers eruit en op naar Hertz om de auto in te leveren. Dit ging zonder problemen, daarna op het terras met bier en witte wijn, dit was heerlijk. We hebben een prachtig uitzicht over de haven en de zee. Een plek om geregeld naar buiten te kijken, het is hier geweldig.

's Avonds naar de stad gegaan om in een Spaans restaurant heerlijk tapas te eten, wel om 10 uur gingen de lampjes uit. Dan maar de volgende dag Renée feliciteren.

De felicitatie was op een prachtige plaats, de zon scheen over de haven en de zee, het is een prachtig uitzicht, om niet te vergeten. Ons UitzichtBij de foto’s zie je hoe mooi het zicht is. Daarna om half 10 (NZ-tijd) even skypen met Hennie en Marga. Marga had voor de gelegenheid een feestmuts op gedaan. Het is te gek om elkaar aan de andere kant van de wereld zo met elkaar te praten en elkaar te zien, vooral met zo’n muts op.

We gaan na de koffie naar de stad om te kleine shirts te vervangen!!!!!!

1. Sandra Hoi:
    29 januari 2015
    Ook via deze weg: Renée, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Roel uiteraard ook gefeliciteerd met je meissie! Wat leuk dat jullie via Skype contact hebben en dus zo Marga met haar feestmuts op hebben gezien :-)
    Renée, wat super slim van je om de was in de kennelijk té hete droger te doen. Nu "moeten" jullie shoppen. He, wat vervelend ;-)
    Maak er weer een mooie dag van en lekker genieten! Dikke verjaardagskus! xx
  2. Sandra Hoi:
    29 januari 2015
    ...ben ik weer even... Nog even de foto's bekeken. Wat een schitterende plaatjes maken jullie toch! Complimenten (voor Renée?)
  3. Marga Doncker:
    30 januari 2015
    Het ziet er allemaal weer even mooi uit, tja die malle muts je moet wat als je zus jarig is en aan de andere kant van de wereld zit
    Skypen was inderdaad weer leuk maar tegelijk ook heel vreemd dat dit kan
    Morgen weer een drukke dag voor jullie, een stukje vliegen
    Veel plezier met de familie Tromp(laat ze even weten dat ze niet echt verkeerd wonen daar)
    En ik kon het niet laten om een paar foto's van de de sneeuw te appen, wij krijgen van jullie mooie zonnige foto's dus jullie een paar sneeuw foto's
    goede reis morgen en tot het volgende verhaal
  4. Marga Doncker:
    30 januari 2015
    Dat vergeet ik nog Renée, je kan toch gewoon zeggen dat je nieuwe truitjes en shirts wil voor jezelf en Roel, daar hoef je ze toch niet te heet voor in de was en droger te doen, HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
  5. Floor en Sylvia:
    30 januari 2015
    Renee ,van harte en nog vele jaren van plezier met Roel.
    Roel wat kan je in een klein verslag de sfeer goed uitbeelden!
  6. BETS:
    30 januari 2015
    Renee ook nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Een mooier verjaardags cadeau kan je denk ik niet bedenken, wat genieten jullie en wat een indrukken doe je op.

Groeten Bets Worp.
  7. Doortje:
    31 januari 2015
    Een verjaardag om nooit meer te vergeten, Renée..;-)..! Felicitaties van mij, heb je zeker wel terug gevonden op Facebook..! Onder het genot van een heerlijk kopje koffie op de vrije zaterdagochtend blijf ik genieten van jullie verhalen en schitterend genomen foto's. De tweede helft van jullie vakantie begint nu zo ongeveer..? Blijf genieten..;-) :-)..!