Impressie van een reisdag in Nieuw Zeeland.

27 januari 2015 - New Plymouth, Nieuw-Zeeland

Weer een dag dat we kilometers moesten maken. Het was een korte reisdag van maar 310 kilometer, in Nederland ben je er dan in twee en een half uur, hier in Nieuw Zeeland doe je veel langer over, als je maar door blijft rijden zo’n 4 uur.

Natuurpark onderwegDat doorrijden zijn we afgeleerd, als er maar enig moment is om te stoppen voor een prachtig decor dan stoppen we. Vandaag is dat zo’n 5 keer gebeurd. In eerste instantie al na 1 uur. We kwamen uit bij een natuurpark, daar hebben we de eerste mooie foto’s gemaakt (zie deze foto’s in het mapje “New Plymouth” bij de Foto’s). Geen mens te ontdekken en je kan er plaatjes schieten geweldig. Daarna weer verder met de reis, opeens een verandering van natuur, hele mooie heuvels in allerlei verschillende kleuren, het gebied waar de film “De Hobbit” is opgenomen. Waar de Hobbit is opgenomenAls je er door rijdt val je van de ene verbazing in de andere. Wat een natuurgeweld qua indruk en kleuren.

Dan zomaar een beekje met een machtige stroomversnelling en waterval. Gelukkig hebben we die ook meegenomen in de foto’s. Dan na zo’n 4 uur rijden we plotseling door de heuvels richting de westkant van Nieuw Zeeland, ten noorden van New Plymouth. Geweldig mooie stranden met de mooiste blauwe kleuren, we wisten niet dat er zoveel verschillende kleuren bestonden.

Stranden aan de Westkust ten noorden van New PlymouthOm 15:00 uur kwamen we aan bij ons appartement, een studio met weer alles erop en eraan. Het ziet er heel goed uit. We zijn al even de stad ingegaan en New Plymouth is een heel leuk stadje aan een mooie haven. We koken vanavond eens zelf voor de verandering.
Vanavond hebben we de Spa besproken, dus we gaan rozig door al het warme water en de zon naar bed. We spreken jullie morgen weer.

Onze NZ-selfie

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Roel jr:
    27 januari 2015
    Maar weer eens alle verhalen ingehaald, ben weer helemaal bij. Mooie avonturen allemaal hoor.
  2. Marga Doncker:
    27 januari 2015
    Weer hele mooie foto's, deze omgeving trekt me wat meer dan die geisers en stinkpoelen
    Het is dat het me allemaal een beetje te ver weg is
    Maar via jullie zie ik een hoop
    Nog 3 weken te gaan heerlijk voor jullie
    groetjes Hennie en Marga
  3. Cobie Burger:
    27 januari 2015
    Wat een mooie foto's. Het weer in Nederland, daar mis je niets aan. Geniet mee met jullie. Groetjes
  4. Floor en Sylvia:
    27 januari 2015
    Hier zou ik wel eens heen willen gaan.
  5. Marije:
    27 januari 2015
    Pfff, als je nog niet jaloers wordt van de verhalen dan helpen de foto's daar zeker bij! En ondertussen passen wij nog erg goed op het huis en werken we hard!
    Geniet ervan!
    xxx
  6. Sandra Hoi:
    27 januari 2015
    Wat een práchtige foto's weer!
  7. Chantal:
    28 januari 2015
    ik ben ook weer helemaal bij :-) heerlijke verhalen en prachtige foto's! Hier komt het met bakken uit de hemel, dus jullie hebben het beduidend beter. Heel veel plezier!
    liefs, Chantal
  8. Ruud:
    28 januari 2015
    Leuk de hobbit ...herken de gauw (ofzoiets)