Wellington, Air New Zealand en het winnen van de Postcodeloterij.

31 januari 2015 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Na de koffie met z’n vieren de stad Wellington in. Het was moeilijk om een parkeerplaats te vinden, maar dat lukte uiteindelijk door Henk, een oude Krommenieer al 40 jaar in Nieuw Zeeland. Samen met z’n vrouw Jan hebben we eerst de haven verkend. Heerlijk op een zonnig terras een slecht kopje koffie gedronken, maar het uitzicht was geweldig. Toen de winkelstraten in, wat een gezellige winkelstad. Mooie winkels, dus te kleine shirts zijn aardig vervangen. Renée kan ook een aantal shirts van Roel aan. Toen naar het huis van de Trompjes om een lekker wijntje op Renee haar verjaardag te drinken. Na de borrel aankleden en op pad naar de stad opnieuw om de verjaardag van Renée ook tijdens het diner te vieren. Met een goed gevoel zochten wij het bed in. Morgen vroeg op om naar het vliegveld van Wellington te gaan om te vliegen naar Queenstown op het zuideiland.

Het ging allemaal erg voorspoedig. Het was erg rustig in het kleine vliegtuig van Air New Zealand. We werden goed verzorgd tot de gezagvoerder meldde dat we gingen landen in Chistchurch daar het heel slecht weer was in Queenstown en dat hij geen toestemming kreeg om met het propellervliegtuig daar te landen. Dat was erg balen, het was niet bekend hoe laat we weer konden door vliegen naar Queenstown. Het werd dus wachten, wachten, wait and wait. Na 5 uur kregen we te horen dat we moesten inchecken in een groter vliegtuig. Gelukkig, op naar Queenstown. Toen we aankwamen was het prachtig weer, 25 graden????? Zat het vliegtuig te leeg en heeft Air New Zealand een truc uitgevoerd om ons in een ander vliegtuig te proppen?? We zullen het nooit weten.

Toen naar ons appartement, we wisten niet wat we zagen. Een prachtig groot appartement met zicht op de meren, twee slaapkamers en twee badkamers, het was net of we de postcodeloterij hadden gewonnen. Heerlijk even languit om daarna naar de stad te lopen. Een heel gezellige stad met heel veel mensen, vooral jonge mensen. Even langs de Moa gegaan (!!!! Roel jr!!!!) en toen heerlijk gegeten, was erg goed.

Daarna met veel moeite met een busje naar ons appartement om hert verslag te maken en ons op te maken voor een reis morgen naar de “Milford Sound”, een geweldig mooi gebied met fjorden en zo. Wordt een lange reis, we blijven daar slapen en daar is geen wifi, dus op z’n vroegst horen jullie weer iets op dinsdag, denk ik.

1. Roel jr:
    31 januari 2015
    Fuck The moa!
  2. Marga Doncker:
    31 januari 2015
    Wat een schitterend appartement, met dat uitzicht, ik zou zeker een dag op mijn stoeltje blijven liggen kijken
    Jammer van de vlucht en jammer dat we wat langer moeten wachten op het volgende verhaal en foto's
    genieten maar daar
    groetjes