De “heen en weer” naar het zuidelijk eiland.

4 februari 2015 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Tijdens de wandelingDe Queenstowndag is zeer goed bevallen. Eerst heerlijk 5 km gelopen langs het gehele meer van Queenstown. Daarna lekker koffie gedronken en de eendjes gevoerd met het oude brood. Daarna de stad in om te winkelen. Eindelijk een jas voor Renée gevonden, die voor haar een acceptabele prijs had. De poncho kan de koffer weer gelukkig in. Om 1 uur hadden we toch wel trek gekregen, dus een terrasje opgezocht. Heerlijk in het zonnetje met “Fish and Chips”, het koude witte wijntje kon niet achterblijven, wat hebben we het slecht! Na het tweede wijntje werden iets uitgelatener, er hoefde geen slaappilletje te worden ingenomen voor de vlucht via Christchurch naar Wellington.

De vluchten waren heel prettig, helder weer, dus de tocht naar Christchurch was geweldig om te zien. Wat een bergen en meren zijn te zien, sprakeloos, die moet je zelf gezien hebben.Vanuit het vliegtuig richting Wellington In Christchurch aan de “Wopper” en toen verder per propellervliegtuig naar Wellington. Deze vlucht was zeer aangenaam, we kwamen goed aan op het noordelijk eiland. Op naar Tromp’s house en de koffer inpakken voor onze boottocht terug naar Picton op het zuidelijk eiland. Daarna moe maar zeer gelukkig naar ons bedje. Morgen weer vroeg op voor de boottocht.

Om 08:00 uur waren we bij de ferry, Henk heeft ons netjes afgezet. Heel veel Nederlanders, die ook de overtocht gingen maken. Ontbeten op de ferry en dan op verdieping 10 op het zonnedek gezeten. Lekker zonnetje, dus snel insmeren met factor 50. Na een uur moesten van het zonnedek af om dat het veel te hard stormde, sommigen werden bijna van het dek afgeblazen, dus snel naar binnen en binnen op dek 8 wachten tot we in Picton waren. Na verloop van tijd werd dek 10 weer vrijgegeven, dus zijn we daar lekker gaan zitten. In de zon op de bootAls je bij het zuidelijk eiland komt gaat de boot nog een groot gedeelte van de reis tussen de bergen door. Dit is wederom weer een prachtig gezicht. Om 12 uur aangekomen in Picton, het wachten op de koffer duurde lang. Het was ons nog nooit overkomen dat we als laatste onze koffer op de band zagen. Bij Hertz stond de gehuurde Toyota klaar, dus op richting Nelson.

Het werd weer een hele mooie rit, ook nu weer een andere natuur. Het eerste uur reden we constant tussen hele grote wijngaarden, dit sprak vooral Renée heel erg aan! Daarna veel groene bergen en veel haventjes waar druk op mosselen wordt gevist. Na twee en een half uur bereikte we het plaatsje Stoke waar ons appartement is gevestigd bij Boutique Motel. Dit plaatsje ligt direct aan Nelson. Nelson is een populaire badplaats met veel zonuren omdat het in de regenschaduw ligt van de bergen. Het is het op een na oudste stad van Nieuw Zeeland. Het Abel Tasman National Park ligt dichtbij Nelson, vrijdag gaan wij daar een bezoek brengen. Het moet daar een beetje lijken op de “Blue Lagoon”.
Ons appartement werd bij binnenkomst direct geüpgraded omdat wij al teveel betaald hadden. Het is nu een mooi kamer met weer alles erop en eraan. Even een uurtje ogen dicht en daarna naar de supermarkt, we “kookten” vandaag zelf. Dat was wennen, maar we zijn het nog niet verleerd. Na de koffie even het plaatsje Nelson verkend en nu dus het verslag maken en downloaden richting site.

1. Teus:
    4 februari 2015
    Prachtige reis is dat. Wordt wel een beetje jaloers. Nelson is het kunstenaarsdorp met veel galeries. Je kan ook naar het glasblazen bij de wereldberoemde glas fabriek Hoglund. Is leuk.
  2. Marga Doncker:
    4 februari 2015
    Ik blijf erbij dat als jullie terug zijn van deze geweldige reis jullie zeker 2 weken extra vakantie(lees in bed verblijven) nodig hebben
    Kom je net terug van het zuidereiland met het vliegtuig, ga je er weer met de boot naar toe
    Jullie denken ook vanuit de lucht en vanaf de grond alles bekijken(heel grondig)
    Ik ben blij dat Renée er een jas bij heeft, kan ze niks meer zeggen van de jassen die ik koop
    Wat grappig is dat National Park, Abel Tasman heet, onze lagere school hete ook zo.
    Gaan jullie ook de bekende scene uit Blue Lagoon nadoen en is daar dan ook een filmpje van(geintje)
    Ook daar veel plezier toegewenst
    Tot het volgende verhaal en foto's, blijft ook voor ons genieten
    Groetjes Hennie en Marga
  3. Floor en Sylvia:
    5 februari 2015
    Roel,jij bent toch niet van het dek geblazen?