A Sunny Day at Rabbit Island: “Wat een pech, de vis is weg”

5 februari 2015 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Op verzoek van zus Marga hebben we het vandaag eens rustig aangedaan. Lekker lang uitgeslapen tot 09:00 uur en daar na twee heerlijke bakjes Dolce Gusto heerlijke geroosterde broodjes met kaas voor Renée en voor Roel met kaas en jam. We hebben lekker in ons tuintje ontbeten, want het was uit de harde wind zo’n 21 graden. De mevrouw van het Motel had ons aangeraden om naar Rabbit Island te gaan.

Om half 11 waren we op pad naar Rabbit Island. Een tochtje van zo’n half uur, maar dan merk je pas hoe erg je verwend ben met een navigatiesysteem. Zonder dit systeem en alleen een vrouw met een kaart rijd je simpelweg 6 keer verkeerd. Uiteindelijk hebben we het gevonden, gelukkig kwamen we een klein bordje tegen met “Rabbit Island”.

Prachtig strand Rabbit Island

Hier reden we een brug over en direct waren we in een groot natuurpark met heel veel picknick plaatsen en prachtige zeer groene bomen. Het paradijs zou er zo uit kunnen zien. Na 2 km rijden kwamen we aan het strand, wat een prachtige warme kleuren waren hier te zien. Kijk maar eens op de foto’s bij Nelson.
Lekker schoenen uit en starten met een wandeling van 4 km over het witte zachte zand.

We kwamen twee wat oudere vissers tegen, die net beet hadden. Volgens een van de vissers was het een Kingsfish en hij gaf aan dat de vis wel eens zo’n 70 cm groot zou zijn. Het was hard werken voor de andere visser, de lijn was 150 meter lang en het duurde tot wel 20 minuten voordat de vis op zo’n 40 meter van het zand afwas. Ik heb beetHet was een gevecht en net toen de vissers dachten dat de vis te moe was om verder te vechten, won de vis en was vertrokken. Renée antwoordde hier op: “Wat een pech, de vis is weg”. Jammer want Roel had zijn fototoestel al klaar staan. We hebben nog even met de ene visser gesproken over zijn zoon die een jaar in Den Haag had gewoond en toen zijn we verder gegaan met de wandeling. Na zo’n uur zijn we omgekeerd en de terugtocht aanvaard. Na weer ongeveer een uur waren we weer bij onze auto om naar Richmond te gaan, een heel leuk plaatsje waar we heerlijk een wrap en koffie hebben geconsumeerd. Toen kwamen we een heel leuk winkeltje met kinderkleding tegen, daar konden we een aantal kledingstukken niet laten hangen, wat een keus en wat een bodemprijzen.

Later zijn we nog naar Nelson gereden, veel groter dan Richmond maar minder gezellig. Lekker een terrasje gepakt en toen terug naar de auto. De auto, waar hadden we die ook alweer geparkeerd. Dat werd flink zoeken, maar gelukkig liepen we er op goed geluk tegen aan. Er zijn veel witte Toyota ’s in Nelson, dat is zeker.

Een nieuwe SelfieBij ons appartement aan de overkant hebben we een steak, salade en fries gegeten. De kwaliteit was niet hoogstaand, maar ja, niet elke avond kan het perfect zijn. Morgen naar het Abel Tasman Park, we hebben er zin in.

1. Doortje:
    Hoi Renée en Roel,
    Tja, de mening van jouw zus Marga deel ik ook wel enigszins.., Roel. Maar ik begrijp wel, dat jullie zoveel mogelijk uit zo'n prachtige reis willen halen; dat herken ik wel.
    Misschien wat aan de late kant, Renée, maar mochten jullie nog een aardig wereldbolletje tegenkomen in Nieuw-Zeeland of Australië, denk je dan nog even aan mijn "collectie"..;-)..?!
    Veel plezier verder samen en hierbij de groetjes...
  2. Chantal:
    5 februari 2015
    Wat ik me dus afvraag, waren er veel konijnen op rabbit island?
  3. Marga Doncker:
    5 februari 2015
    Blij dat jullie het een dag rustig aan hebben gedaan(wat je rustig noemt hahahaha).
    Maar als je zover weg bent dan moet je inderdaad zoveel mogelijk bekijken en wij kijken mee.
    Wat een heerlijke stranden en rust.
    Hier is het behoorlijk fris, zeg maar gewoon ijskoud en de voorspelling voor morgen is nog kouder
    Geniet dus voorlopig van dat lekkere temperatuurtje daar en
    straks in Australië
    Groetjes Marga en Hennie